Příběh značky

Začalo to pončem na doma…

Ahoj, jmenuji se Pavlína a od malička mám v duši podnikavou holku. Co si pamatuju, vždycky jsem chtěla vytvořit něco vlastního. Ideálně značku, kterou budou mít lidi rádi. Mám za sebou roky přemýšlení nad tím, co by to mělo být. Chtěla jsem být originální a nezapadnout. Dobrých nápadů, značek a malých cool firem je jako hub po dešti a vymyslet něco nového byla výzva. 

A pak to přišlo. V létě 2020 jsem si chtěla koupit surf pončo. Produkt se mi líbil, hodil se mi, ale nemohla jsem nikde najít přesně takový, jaký jsem si představovala. Vrtalo mi to hlavou a pak mě napadlo, že si ho prostě zkusím ušít sama. 

Surf pončo si ale na světlo světa nakonec počkalo. První pončo jsme totiž s pomocí mé mamky ušily micací. Koupily jsme látku, vymyslely střih a už to jelo. Náš výtvor nakonec dostal můj táta k narozeninám. Byl spoko a my taky! Ušily jsme si kousky i sobě na doma. A mě začalo lákat povýšit to celé na vyšší úroveň a pořádně to rozjet.

Vůbec jsem nepřemýšlela nad otázkami typu: Bude to někdo kupovat? Nebudou mě lidi hejtit? Není to trapný? Na tyhle myšlenky naštěstí nebyl vůbec čas ani prostor. Ve finále by mě jen vzdalovaly od cíle. Prostě jsem si dala směr a toho se držela. Bylo ale potřeba odpovědět si na to důležité: Jak ponča budeme šít? Z čeho? Po kolika kusech? A v jakých barvách? Ve výsledku pro mě byla ale největší výzva zdánlivě nenáročná otázka:

 

Jaký tomu všemu dám název?

 

Nedalo mi to spát. Nejdřív jsem vymýšlela všechny možné kombinace mého jména s příjmením, vhodná písmenka, anglická slova.. a bylo to marný. Hodně marný. Pak jsem se jednou ráno vzbudila a prostě mě napadlo, že bych ohledně toho měla být víc v poho. Že JSEM V POHO v horších situacích a nenechám se tedy rozhodit takovou prkotinou.

JSEM V POHO. Jak rychle jsem si název napsala do poznámek v telefonu, tak rychle jsem ho vypustila z hlavy. Protože „to už někdo bude mít, nebude volná doména“ apod. Naštěstí mi to nakonec nedalo. Zkusila jsem zadat název na Instagramu a byl volný. Zkusila jsem hledat doménu –⁠ a byla volná. Hledala jsem název všude na internetu a nikde nebyl. A tak byl najednou všude můj.

Cítila jsem, že to je ono. V micacím ponču, které jsme ušily jako první, se člověk prostě V POHO cítí. Přijdeš vyřízený z práce, sundáš ze sebe oblečení, hodíš na sebe to pohodlný domácí oblečení, uvaříš si kafíčko a zababuškáš se do ponča. Tohle je pro mě definice POHOdy. Název vystihuje celou moji vizi. Chci nabízet produkty, které ti ulehčí život, budou praktické, pohodlné, hodit se ke všemu a na všechno.

Stejně jako jsem celý život podnikavá duše, jsem i POHOdářka. Nerada řeším negativní věci, hádky, spory a vlastně se snažím těmto věcem vyhýbat. Nenechám se rozhodit každou blbostí a zbytečně věci nepřežvykuju. Pomáhá mi to udržet si myšlení v pohodě. A chci, aby na tom byli stejně i všichni kolem mě. A lidi, kteří si koupí moje produkty. Přála bych si, aby ses na sebe podíval ráno v ponču do zrcadla a řekl si: JSEM V POHO. Protože se tak budeš doopravdy cítit.

 

Pavlína, zakladatelka značky

Zpět do obchodu